onsdag 18 december 2013

Inget lånat men både nytt och gammalt och blått

Jag har fixat i matsalen lite.


Nya tavlor. Textrader från B.A.R och Jason Mraz. Den stora ramen skulle haft en strof eller två av Winnerbäck var planen men det tog så många försök att få raderna jämnt så som jag ville när jag skrev för hand så jag skrek lite, kastade lite grejer omkring mig och gav sedan upp. 
Dagiskonst är också fint.


Gammal fåtölj som stod i sovrummet förut och ny lampa från Mio. Vi beställde den till sovrummet men ändrade oss när den kom hem. Superflexibla armar har den.


Detta är min farmors skåp, det som vi hämtade hem för ett tag sedan. Det var mörkbetsat men jag ville ha det ljusare för att det som står på hyllan i mitten ska kunna synas mer. Blått blev fint.


Den här stackars pallen skulle kläs om för säkert tio år sedan, men det har dröjt tills nu. Så löjligt att skjuta på något så länge och sedan tar det en kvart att göra. 
Men nu är det gjort. 
Och med tanke på valet av tyg får jag väl snart klä om den igen.

Jag är nöjd i alla fall, det är mycket mysigare nu.
Förut har det sett ut så här. Nu ser det ut så här:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...