måndag 24 februari 2014

Hockeyutflykten

Jag har varit lite för upptagen med att lata mig i helgen för att sätta mig med det här, men nu tänkte jag visa lite bilder från torsdagens utflykt till Malmö.


Vi åkte tåg. Det var viktigt för Harry att vi  åt på tåget så det gjorde vi såklart. Bär och dricka och kex. Här hade vi ätit upp alla Y men han löste det ändå.


Vi åkte ner i god tid så vi skulle hinna inom Emporia. Jag ville till bästa klänningsaffären och Harry ville till bästa leksaksaffären. Egentligen ville han mest dit för att se polisen fånga tjuvar, för det såg vi förra gången vi var där, men leksaksaffären fick duga. 


När vi hade ätit med lillebror och hans Sofia var det dags för hockey. Först var det spännande.


Men när Malmö gjorde mål blev det lite högljutt och läskigt.


Fast sen blev det mysigt igen. 

väntan på tåget hem gick vi till McDonalds där Harry fick fem ballonger av min snälla bror. Mest för att han tyckte det var festligt att jag skulle behöva ha dem med på tåget.


När vi skulle gå och kissa var Harry noga med att Sofia visste hur hon skulle göra om Swiper, tjuvräven, kom och skulle stjäla ballongerna. Hon hade ju aldrig sett på Dora men till slut satt det: 
"Swiper, inte stjäla!"
"Swiper, inte stjäla!"
"Swiper, inte stjäla!"
 

Och sen åkte vi hem. Jag hade väl tänkt att vi skulle sova på tåget men vi lekte med pysselböcker och åt popcorn i stället.
Och gav oss själva guldstjärnor för att vi hade varit så duktiga på utflykten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...