måndag 17 mars 2014

Pinatan

Jag hade ju alltså förberett för en Darth Vader-pinata till Harrys kalas. En ballong hade under veckan täckts med två lager papier mache och sista kvällen skulle jag tejpa på lite papper till en hjälm, måla allting svart och klistra på ett ansikte som jag kämpat för att skriva ut i rätt storlek.

Men så hittade han tårtan med Blixten McQueen. 
Och så tyckte jag att i alla fall någonting på det spretiga kalaset kunde hänga ihop.

Kvällen innan var det ju lite sent att börja ändra formen med papier mache, det hade inte hunnit torka. Så jag fick bara försöka komma på vem från Bilarfilmen som ser mest ut som en ballong i sin naturliga form. 
Det är Guido.


Lite kartong till gaffeltrucksgafflar och små hjul och så måla, torka, måla igen. Godiset delades upp i plastpåsar med ziplock och namnetiketter och trycktes ner i hålet längst upp.
Och så fick det vara klart.

Harry tyckte den var "skitsnygg".

Då är det värt lite jobb, även om man bara slår sönder den sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...