torsdag 5 mars 2015

Harry

Han blev sex år idag.


Han som önskade sig "pannkakor, fast små, som plättar ungefär" till födelsedagsfrukost. Och jordgubbar och blåbär och äpplejuice.
Som tycker det är så mysigt med födelsedagsfrukost att han bara lät paketen ligga och vänta medan han åt.


Men som ändå blev så glad, så glad när han fick "tjuvstationet" som han önskat sig.

(Harry: Mamma, när jag fyller år önskar jag mig ett sånt tjuvstation i smålego som Olle har.

Jag: Jag vet vad du menar, men jag är inte helt säker på att det heter tjuvstation, gör det verkligen det?

Harry: Men mamma! Det heter ju brandstation och polisstation och då heter det ju tjuvstation. Såklart.

Jag: Men det heter ju dagis och inte barnstation?

Harry: Ameh, för tusan. Det borde det göra.)


Han blev sex år idag.
Han som har en jättelös tand som han är så rädd om.
Han som kan bli riktigt bekymrad på kvällen om vi "inte har gosat så mycket på hela dan".
Han som är så stolt, så stolt över att han "gjorde mål när vi spelade bowling".
Han som är både storebrorsbeskyddande och storebrorsretsam, blyg och clownig, modig och mörkrädd.
Han som kallar mig för "min sköna" och vill sova med mig varje natt.
Han som inte tycker om någon annan musik än "I'm yours" med Jason Mraz.
Han som älskar lego och star wars och dinosaurier och att klä ut sig.
Han som föreslår lite för ofta att vi ska "prata lite om rymden". Jag har redan berättat allt jag vet.
Han som inte är riktigt säker på att det är sant att nallen väcker honom direkt om han skulle drömma mardrömmar, men som väljer att tro.
Han som får oss att skratta varje dag.

Han blev sex år idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...