tisdag 11 november 2014

Bokfest!

Harry ska på bokfest med maskerad på dagis idag.


I flera veckor har han tänkt vara kung, från en bok på norska om "Kong Rollo" som jag hade när jag var liten och han tycker är jätterolig. Krona var inhandlad och det mesta förberett.
Men.
Igår morse hade han plötsligt en ny favoritbok som han ville visa upp och föreslog att jag bara kunde "sy en dinosauriedräkt" på kvällen.
Jag gick till Butterick's.

Jag: Du får skriva ditt namn i boken.

Harry: Alltid?

Jag: Va? Nej, det räcker väl med en gång?

Harry: En gång om året?

Jag: Herregud. Nej, nu bara.

Harry: (hihi) Till jul?

Jag: Jaha, du driver med mig. Bra jobbat, det var roligt.

Harry: Hahahahaha

Jag: Skriv ditt namn i boken nu, bara.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...