tisdag 4 november 2014

Bra mamma

Vi hade klättrat upp i hans våningsäng och läst klart kvällens bok.

Harry: Men mamma, vi glömde tandborsten!

Jag: Åh, skit också.

Harry: Gå och hämta den då.

Jag: Alltså, jag orkar inte klättra ner igen, vi borstar dubbelt så länge imorgon, okej?

Harry: (asgnälligt) Men jag vill borsta tänderna.

Jag: (också rätt gnälligt) Men Harry..

Harry: Men tänk om mina tänder ramlar ut?

Jag: Äsch, du ska ju ändå börja tappa dem snart, eller hur?

Harry: Ja, men..

Jag: Jag lovar att de inte ramlar ut för att vi missar en kväll!

Harry: Okej, men..

Jag: Du får välja då. Antingen ligger jag kvar och gosar eller så hämtar jag tandborsten, borstar tänderna och går och ser på teve. Tänder eller gos?

Harry: Gos!  Såklart!

Jag: Sådärja.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...