söndag 29 juli 2012

I fredags kom han äntligen

När jag gick i gymnasiet hade vi en lärare i psykologi som hade jobbat på någon typ av mentalsjukhus när han var yngre. Där hade han blivit "smittad" och själv fått ett par tvångstankar av mildare slag. Till exempel kunde han aldrig slappna av och se en fotbollsmatch på teve förrän han hade sett alla spelare och checkat av att det verkligen var elva i varje lag.
Det var det ju oftast.


Mannen har på bilden är inte alls min gamla lärare, utan "Halmhattsmannen". Halmhattsmannen är en jäkel på att bygga i sand. Han gör tremeters drakar och slott och meterhöga dropptorn, och ibland låter han till och med sina barn vara med och bygga lite.

Jag säger inte att det är en tvångstanke kanske, men nog har jag lite svårt att slappna av och känna att det verkligen är sommar på Tylösand förrän jag har checkat av att Halmhattsmannen varit där.
Men det är han ju oftast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...