onsdag 30 maj 2012

Dagens skörd

Idag har jag varit inne i stan två gånger. När inget blev köpt mellan sushi på banken och dags att hämta Harry tog vi bussen in igen. Busschauffören var dum i huvudet en aning mindre serviceinriktad än vad man skulle kunna önska, men eftersom det här är tänkt att vara en positiv blogg känner jag inte för att skriva mer om det. Det positiva är dock att tre stackars medresenärer fick en anekdot att berätta vid middagen ikväll.


Vi skulle köpa bebispresent till en fin liten kille som vi inte har träffat ännu, men i stället kom vi hem med det här. Den tokiga klänningen är från Indiska och resten från TGR. Jag hade inte varit inne i den nya butiken i Halmstad förut men efter tips från den snälla mamman som köpt sugrörsglasögonen i det här inlägget var vi ju tvungna att ta en runda. Solglasögon 40 kr, armband och tråd som jag tänkte binda min klätterros med 10 kr vardera. Överkomligt även för föräldralediga alltså.

Och så fick han såklart ett par egna brillor.


Och så köpte jag en grej till, fast inte på TGR. Men eftersom det ska vara en present till en människa som jag vet har den goda smaken att läsa den här bloggen då och då kan jag inte visa den nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...