fredag 11 maj 2012

Linssallad

Jag äter ju inte så mycket nu för tiden, men idag kände jag för en fredagsmiddag och gjorde det här:


Lax och broccoli behöver jag ju inte tala om hur man lagar, men linssalladen är överraskande smaskig och den gör man så här:

Koka 2 dl röda och 2 dl gröna linser i varsin kastrull enligt instruktioner på paketen.

Blanda 1 dl olivolja (behövs inte alls så mycket tycker jag, men detta är ett "GI-recept") med 2 msk rödvinsvinäger och salt och peppar.

Rör ner de kokta linserna och (minst) ½ dl hackad gräslök.

Kläm över saft från en citron.

Detta är till 4 portioner, där en portion är så mycket som jag har på tallriken på bilden. Äter man mycket är det bäst att ta i lite. Jättegott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...