måndag 21 maj 2012

Fladdermusen

Harry såg på Art Attack på Disney Junior, där en eller annan i produktionen sannolikt har någon typ av papier maché-fetisch. Denna gången gjorde de en fladdermus.

Harry: Mamma, göra fladdermus annan dag?

Jag: (inte så inne i programmet) Va?

Harry: Göra fladdermus annan dag, jag måla den!

Jag: Ska vi göra en fladdermus som du kan måla?

Harry: Ja

Jag: En annan dag?

Harry: Ja

Jag: Eller vill du göra den nu?

Harry: JA, MU!



Nu är det ju i och för sig inte så att de här knåpas ihop på en kväll. Först ska det knycklas och tejpas och så ska det limmas och torkas och målas och torkas igen.


Och sedan ska de tydligen ligga till sig ett par veckor och vänta på att få ögon och mun. 

Men nu är den i alla fall klar:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...