torsdag 10 januari 2013

Ett par tips

Tänkte bara dela med mig av två bra tips om man har blöjbarn.



1. Hundbajspåsar
För sophinken hemma om man inte har blöjhink, men framför allt att alltid ha med i skötväskan. En bebis bajsar inte alltid där det finns skötrum och någonstans att slänga blöjor. Med påsar i väskan kan man packa ner en bytt blöja och kasta senare. Jag köper rosa för att det är gulligt.


2. Våtservettaskar
När man har med en stor skötväska spelar det ju ingen roll om ett paket med våtservetter tar stor plats, men när barnen blir lite större och det enda man behöver ha med på en kortare tur är en blöja och våtservetter (och en plastpåse förstås) är en sån här ask mycket smidigare att ha med i handväskan. Just denna är en förpackning för Huggies våtservetter, men det är bara att stoppa i en ny bunt när de tar slut.

Jag kommer nog fortsätta ha med den här i väskan även när Lilly blivit blöjfri förresten. Har man väl vant sig vid att ha våtservetter tillgängligt är det lätt att hitta fler användningsområden än barnrumpor. Jag torkar av ett kladdigt bord på McDonalds och händerna när jag har tankat och bilen var skitig och så är de jättebra till att torka bort salt från skorna på vintern. Så det här tipset var ju faktiskt även till såna som inte har blöjbarn.

Men de läste förmodligen inte ända ner hit.

Synd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...