tisdag 30 april 2013

Söndagens trädgård, lite snabbt bara


Jag sådde massa frön. I den här lådan blir det persilja och gräslök och sallad. Det syns ju inte, men ni får bara tro mig. Det som redan sticker upp är en vitlök jag satte ner i höstas. 


Men innan jag sådde hade vi utökat med en ny låda. I den kommer det komma morot och majrova och ruccola och dill. Jag täckte alla med fiberduk. Dels för att fröna gillar det, men mest för att vi har massa träd som börjar fälla massa luddiga grejer som blir helt sjukt mycket ogräs. Lika bra att de inte kommer åt så slipper jag dra upp skiten tänker jag.


Jag planterade i lite krukor på uteplatsen vi kallar fyrkanten och passade på att spola av de stackars utemöblerna som vi ännu inte tagit in för vintern. 


Och så planterade jag lite grejer i nya krukor. Zinkkrukor. På Plantagen sa de en gång att alla deras utekrukor egentligen ska tåla att stå ute över vintern även om det inte står det på. Ha! säger jag åt det, våra smulades sönder när jag skulle flytta på dem. En ny uppstammad thuja och en gammal buxbom fick en massa penséer som sällskap. Och nåt annat lila. 

Nu är det vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...