måndag 5 mars 2012

Harry

Harry är stor. Han kan separera ägg och trycka på rätt hissknapp och lägga svåra pussel jättesnabbt.
Harry är liten. Han kommer flera gånger om dagen och kryper upp i mitt knä och säger att han vill gosa.
Han säger varje dag att vi ska "åka tåg pappas jobb annan dag". Och sedan svarar han sig själv att det får bli lite varmare först.
Harry älskar att åka buss.

Harry älskar sin lillasyster och kallar henne för stumpan och lilla gumman.
Han går med på att jag får borsta utsidan av tänderna för att inte tandläkaren ska bli arg på hans mamma.
Han gillar att bygga höga torn med legobitar, men bara de små fyrkantiga.
Harry tror att Krister på mitt jobb är morfar.

Harry vill vara med när jag sminkar mig och börjar bli riktigt bra på att "måla" med ljus ögonskugga och rouge.
Han gillar bebisar och klappar försiktigt, försiktigt.
Han är jättestolt över att han kan kissa i toaletten, men vill absolut inte gå utan blöja.
Harry bajsar under matsalsbordet.

Harry älskar att hjälpa till. Han lägger tvätt i torktumlaren och skopar upp sin egen välling och härom dagen torkade han mina ben när jag hade duschat.
Han är generös med beröm och säger "Bja mamma" och "Bja pappa" när vi fixar något.
Han säger "Tack mamma" även om han bara fått en ny blöja.
Harry pussar Lilly godnatt på kinden varje kväll.

Harry börjar lära sig att argumentera och säger "jag måste det" flera gånger om dagen.
Han älskar sina nappar och hittar på att han är trött för att få vila lite med nappen en stund.
Han gillar blommor och sniffar högt och säger att det luktar gott även om det inte gör det.
Harry "måste" ha två sugrör när han dricker. I samma färg.

Harry har precis lärt sig att sjunga, men vill inte göra det själv.
Han gillar att rosta sitt eget bröd.
Han tycker att det är jätteroligt att ta glass från min sked när vi delar en McFlurry. Och att jag låtsas bli arg.
Harry har ögon med samma obeskrivliga färg som havet en mulen dag.

Harry vill äta korv och köttbullar kallt.
Han älskar första bilarfilmen och har sett den hur många gånger som helst, men vägrar se tvåan.
Han vågar hoppa från alldeles för höga saker.
Harry har två motsatta virvlar bak på huvudet, som en lussebulle.

Harry vill helst inte ha kläder på sig hemma utan springer hellre runt i bara blöja.
Han gillar att låna min telefon och börjar bli riktigt duktig på Angry Birds.
Han är kärleksfull, glad, rolig, artig, busig och alldeles fantastisk.
Harry fyller 3 år idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...