lördag 17 mars 2012

Kladdkakemuffins

Härom dagen använde jag och Harry tiden efter dagis till att baka kladdkakemuffins.

Inte alls för att jag var gottesugen alltså, utan för att jag är en bra mamma som vill hitta på aktiviteter med mina barn. Eller så.


Dessa är mumsiga och efter det här receptet:

100 g margarin
2 ägg
2½ dl socker
1 ½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl mjöl
½ tsk bakpulver

Smält margarinet och låt svalna.
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda i allt torrt och sedan margarinet.
Fyll formar till 3/4, en sats räcker till 12 st.
Ställ dem i ugnen 10-12 minuter i 200 grader.
De är nästan godast om de först fått frysas och sedan legat framme typ tio minuter.

Om någon nu skulle bekymra sig över det här bakandet på vardagarna, kan jag lugna er med att Harry inte äter av det vi bakar. Han vill inte ha.

Om ni bekymrar er över mig, så gör inte det. Jag ska snart banta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...