onsdag 20 juni 2012

Jag kommer i mysbyxor, ok mamma?

Vi gick in till stan för att leta efter en midsommarklänning till mig och kom hem med det här:


Hade den prickiga saken i mitten varit en klänning hade det ju varit bra, men det är bara en topp. Det diskreta plagget jag har på mig på bilden är förvisso en klänning jag köpte igår, men inte direkt ljuv och romantisk och midsomrig.

Jag skyller allt på rean. Jag skulle faktiskt vilja gå så långt som att jag hatar rea! Inte vanliga små reor, en liten ställning i ett hörn i butiken med enstaka plagg som blivit över är ju bara trevligt.
Men mellandagsrea och den här fåniga sommarrean hatar jag. Helt plötsligt fylls 80 % av butikerna, alla butikerna, av en massa gamla fula kläder som någon borde fattat att ingen ville ha. Det finns liksom ingen plats kvar för något fint. Letar man efter något speciellt är det helt kört.

Nu skulle man ju kunna hävda att jag hade kunnat vara ute i mer god tid om jag nu har så speciella krav. Och det är ju säkert sant och så, men det är helt enkelt inte riktigt min grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...