måndag 25 juni 2012

Midsommar på Smögen

I torsdags körde vi hem till Smögen för att fira midsommar. Resan tog  fem och en halv timme i stället för de vanliga tre på grund av kräksanering, bajsblöjestopp och lite midsommartrafik.
Men vi kom i alla fall fram till slut och har haft det jättemysigt.


På fredag förmiddag gick vi ut och plockade blommor för att mixa med det vi hade med oss från trädgården och från affären. Ljung och daggkåpa hittade vi och det var jättebra "fyll". Jag har gjort egen krans så länge jag kan minnas, och brukade kunna få en hundring eller så för den nere på Smögenbryggan framåt kvällen förr i tiden. När jag var ung yngre. Och fortfarande tyckte att Smögenbryggan på midsommarafton var en bra idé.


Vi gick hem till mamma för att äta midsommarmat. Så jäkla gott det är med matjessill och potatis.


Det snapsades lite i partytältet.


Och så fanns det tårta. 



Vi turades om att mysa med Lilly på filten under mammas årliga kubbspel. Det gick inte direkt undan, men efter två timmar eller så lyckade tanterna tjejerna vinna i alla fall:

Bild lånad från min fina morbror.


Innan vi gick hem gav jag mig på projekt "fint kort på båda barnen i krans". Det gick ju sådär som ni ser.

Och så åt vi middag hos pappa och gick och la oss klockan elva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...