tisdag 26 februari 2013

Ensam hemma

I morse var det bara Lilly som skulle lämnas på dagis, eftersom Harry hade tid för fyraårskontroll.
Efter utförliga instruktioner och tester kunde han både ringa mig och svara när jag ringde, och efter att ha lovat att inte öppna om det knackade fick han lov att vara ensam hemma de cirka åtta minuterna jag skulle vara borta. Han var så stolt!


Jag placerade honom i soffan framför teven med telefonen och snytpapper tillgängligt och sa att mammor märker om man gör nåt bus även om de inte är hemma. Och så gick vi.

När jag kom tillbaka frågade jag om han kände sig stor när han hade klarat att vara hemma alldeles själv.

"Ja. Jag är femton meter mu!"

Det är stort, det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...