onsdag 20 februari 2013

Harry och Olle och plorfar

Olle ska komma och leka med Harry i eftermiddag, och jag frågade om han tyckte det skulle bli kul.

Harry: Jaaaa! Men.. Hur länge ska han vara här då?

Jag: Han är väl här en liten stund så ni hinner leka och sedan kommer hans mamma eller pappa och hämtar honom igen.

Harry: Ja. Eller hans mormor och morfar. (De hämtar Olle på dagis ibland.)

Jag: Jag tror inte det.

Harry: Jo. Olle har en mormor och morfar.

Jag: Ja, men jag tror att hans mamma eller pappa kommer.

Harry: Men.. Varför har han ingen plorfar? Det brukar man ju ha.

Sedan gick han, så jag behövde inte svara.

En annan gång ska jag förklara hur jag tyckte att hans mormors man är alldeles för speciell för att kallas vid förnamn av sin frus barnbarn, de är ju hans också.
"Plast-morfar" kanske man kan beskriva någon som, men det låter inte som något man heter.
Så Harry fick en plorfar.

Man kanske inte brukar ha en. Men vi är väldigt glada för våran.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...