onsdag 18 januari 2012

Krona eller klave?

Jag försöker att inte hota eller muta Harry så mycket för att få honom att göra som jag vill. Dels för att jag vill att han ska "uppföra sig" utan straff eller belöning, men också för att det kan vara svårt att uppfylla från min sida. Igår kväll använde jag dock löfte om belöning för att förenkla för mig själv på två plan.
Harry hade sovit en stund på eftermiddagen och hade därmed svårt att stanna i sängen när det var läggdags. När jag sa godnatt för tredje gången sa jag att om han stannade i sängen nu så åker vi med bussen till stan imorgon, och så kan vi äta glass, men om han kommer upp igen så stannar vi hemma och tvättar. Eftersom jag inte hade bestämt mig själv var detta ett enkelt lätt att låta slumpen bestämma. Slumpen stannade i sängen, så nu åker vi till stan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...