måndag 16 januari 2012

Sammanfattning

Eftersom bloggen är så ny är det kanske mer en presentation, men jag vill göra som "alla andra" och fylla i enkäten. Så här kommer mina svar om 2011:


Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?
Jag fick en dotter.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror inte att jag avgav några löften förra året, men i år ska jag bli glad och smal!


Blev någon/några av dina vänner föräldrar?
Ja. Förutom ett par bebisar på jobbet fick min plastsyster en liten, liten son och två vänner fick varsin son ett par veckor före vi fick Lilly.



Dog någon som stod dig nära?
Tillräckligt nära. Jag var på två begravningar under året.



Vilka länder besökte du?
Frankrike. Och eftersom vi tog tåget (sammanlagt 12 olika tåg tur och retur) "besökte" jag även Danmark och Tyskland samt spenderade någon timme i Belgien.



Är det något du saknade 2011 som du vill ha 2012?
En normal hormonbalans.



Vilket datum från 2011 kommer du alltid att minnas?
2 september, när Lilly kom (ut).

Vad var din största framgång 2011?
Att familjen fungerat så bra trots en dubblering av ungar.

Största misstaget?
Jag kommer inte på något direkt, och det känns ju dumt att sitta och försöka klämma fram misstag ur minnet för att komma på vilket som var störst.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
"Graviditet är ingen sjukdom", men jag har ju mått illa, haft halsbränna, lååånga förkylningar, ont i ryggen och så vidare. Och några stygn blev det ju med...

Bästa köpet?
Fåtöljerna jag beställde i smyg för att Kristian skulle bli överraskad.

Vad spenderade du mest pengar på?
Framsidan av huset. Grävmaskin, stenkista, vattenrör, jord, gräs, stenar, grus och en massa blommor! (Alltså, vi köpte ju ingen grävmaskin, men ni fattar.)

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Man blir riktigt, riktigt glad när en förlossning är över!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Jag får inte ha på radion i bilen för Harry, och hemma vill jag oftast kunna höra vad han gör om han är i ett annat rum, så det känns som ett musikfattigt år. Oajajajaj buff sjunger jag ju i och för sig varje kväll.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Generellt ledsnare tror jag, även om jag har mer och mer att vara glad för. Men det var jobbigare att vara gravid denna gången och jag har varit lite deppig efter att Lilly kom.

Vad önskar du att du gjort mer?
Orkat leka mer med Harry.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Skällt på min man. Det slutade jag i och för sig med när jag inte var gravid längre, men det var synd om honom så länge det varade.

Blev du kär i år?
Ja, i Lilly. Så nu är jag kär i tre.

Favoritprogram på TV?
Jag ser väldigt mycket på tv, och försöker intala mig själv att det inte är slöseri med tid utan mer som att ägna sig åt sin hobby. 2011 upptäckte jag Big Bang Theory och det är en av favoriterna.

Bästa boken du läste i år?
"En dag" kanske? Av David Nicholls. I somras läste jag i och för sig alla Jo Nesbøs Harry Hole-böcker och de var ju tydligen bra eftersom det inte ens tog två veckor om jag inte minns fel. Det är 8 st.

Något du önskade dig och fick?
Ett friskt barn. 

Något du önskade dig och inte fick?
En härlig höst.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Åt våfflor och bacon i sängen.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag hade varit lika glad som jag brukar vara. Och om jag hade kunnat dricka vin när vi var i Frankrike!

Vad fick dig att må bra?
All tid med min lilla familj. 

Tar du med dig några nya vanor från 2011?
Nej, jag vill skapa en ny vardag från och med 2012.

Vem saknade du?
Min fina kollega Mats, som stod för en av begravningarna. Tänker på honom ofta.

De bästa nya människorna du träffade?
Lilly!

Mest stolt över?
Förutom barnen, som ju mer är ett konstant tillstånd, är jag stolt över hur fint vi gjorde på framsidan huset. Det är långt ifrån klart, men själva formen fixades under 2011 och jag tror att det kommer bli jättebra!

Högsta önskan inför 2012?
Förutom det självklara att alla man älskar ska få vara friska och må bra, skulle jag som sagt hemskt gärna vilja bli glad och smal!



Jag & Lilly på nyårsafton.
Notera gärna våra matchande prickar. Idag matchar vi också, vi har kräks på kläderna båda två.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...