fredag 13 januari 2012

Toasttips

Härom kvällen myste vi till det med toast till kvällsmat. Det är skönt med något snabbt och lätt om man inte orkar laga "riktig mat". Sedan jag fick min toastgrill typ år 2000 har tillvägagångssättet liksom förfinats när olika varianter testats. Nu för tiden är jag nöjd och ska dela med mig av "receptet". Tricket ligger i ketchupen!

Jag blandar ungefär lika delar vanlig ketchup och chilisås och smular i massor av oregano.
Såsen breds på vanligt rostbröd, eller vilket bröd som helst. Vi brukar ha Guldkorn hemma och det är jättegott att göra toast av. (Eller vanliga rostade mackor för den delen.)
Sedan är det bara att lägga på skinka, tomat och ost. Och en skiva ost till. Supergott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...