tisdag 17 januari 2012

Smörgås är också middag

Idag har jag och Harry bakat bröd efter dagis. Det enda bröd jag orkar baka är Claras, men det är å andra sidan så gott att det är det enda bröd man behöver. Speciellt eftersom det går att variera i oändlighet. Typ.

Det bästa är att det går så fort. Jag har - på riktigt - flera gånger bakat bröd under en reklampaus!
Snabbversion av standardreceptet:
7 dl mjöl, 4-5 dl fil, 2 tsk bikarbonat, 1 tsk salt.
Blanda allt, torrt först.
Häll över i smord brödform.
175 grader, mitt i ugnen, ca 50 min.
Låt svalna på galler.
Ät helst nygräddat, det kan bli lite mäktigt senare. Dagarna efter är det dock supergott att rosta!
 Jag brukar oftast ha i massa oregano.
Rätt konsistens
Klart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...