söndag 5 augusti 2012

Det är ingen vanlig dag

För det är lillebrors födelsedag.

Han och hans söta sambo kom upp igår och har sovit här inatt så att vi kunde få väcka honom med blommor, ljus och paket.




I det här huset får man önska vad man vill till födelsedagsfrukost. Lillebror önskade scones och melon och ost. Och så hade jag köpt Brämhults Päronad för att jag hade sett på instagram att han gillar det.



Och så fick han paket såklart. Av oss fick han ljusstakar och ett fantastiskt blingfodral till telefonen. Harry hade valt ett diadem med djävulshorn som lyser som han packade in själv och ritade kort till och allt. Men det hann jag inte ta kort på eftersom han sprang och hämtade fram det ur gömstället så fort de kom igår.



Och en tårta såklart. Karolinas superenkla, supergoda maräng/lemon curd/gräddtårta med 28 jordgubbar på.


En för varje år som gått sedan jag fick en liten bror.

En rolig, busig lillebror med stort hjärta men utan något som helst sinne för privatekonomi. En lillebror som byter hobby som andra byter tandborste. En lillebror som grät mest av alla på mitt bröllop och som kan ringa bara för att han vill att man ska lyssna på en låt.
Världens bästa lillebror.

Hurra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...