torsdag 23 augusti 2012

Eller så var han bara väldigt hungrig kanske

Gårdagens lunch, kyckling och currybulgur:


Gör så här om du vill prova själv:
Rosta solroskärnor och pumpakärnor i en het stekpanna med lite salt och eventuellt lite olivolja och låt dem sedan vänta i en skål.
Koka bulgur.
Bryn rödlök, paprika och kycklingfilé, allt i bitar.
Häll på ganska generöst med curry och sedan någon deciliter av någon form av mjölkprodukt för att binda ihop det lite. Jag brukar ha Milda mat extra hemma så det tog jag igår.
Blanda ner kokt bulgur och strö sedan de rostade fröna samt hackad, torkad aprikos över.
(Om din butik har "gör din egen müsli"-självplock blir det både billigare och smidigare att bara köpa precis så mycket kärnor och färdighackad aprikos man vill ha.)

Min vän Tommy som var här och åt detta med mig igår tog om två gånger, det tycker jag väl är ett bra betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...