torsdag 2 augusti 2012

Svedinos i Ugglarp

I söndags kom min lillebror på besök och vi tog en liten utflykt allihop. Efter dryga två mil på den vackra kustvägen norrut, där man inte bara ser havet då och då utan även kossor och hästar och får, kom vi till Ugglarp och Svedinos Bil- och Flygmuseum.

Harry tyckte att det var hur coolt som helst att springa runt bland alla gamla bilar och flygplan, men även utan minsta bilintresse kan jag starkt rekommendera ett besök. Inträdet kostade överkomliga 80 kronor för vuxna och våra små barn var gratis (lillebror fick vi dock betala för).
Billig fika fanns det med.









Fast hur coola bilar vi än såg, var det ändå den svävande bollen i fontänen i entrén som fascinerade pojkarna mest. Lillebror var övertygad om att det fanns en tråd nånstans och när jag sa att jag faktiskt trodde att det bara var ren fysik hånskrattade han och om jag inte minns fel hade han även ett och annat att säga om min intelligens. Han gick så långt att han var beredd att slå vad om femhundra kronor att jag hade fel.


Tjejen i kassan hörde diskussionen, puttade ner bollen, visade att den var helt lös och lade tillbaka den i skålen.

Att jag inte tog kort på fontänen gick ju att fixa eftersom lillebror filmade den och jag kunde fota filmen. Att jag inte tog kort på hans min när bollen svävade igen är däremot oförlåtligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...