torsdag 23 augusti 2012

Världens bästa gamla tips

Det här är ju på inget sätt något nytt eller min egen idé eller så, men jag har inte haft behov av att prova innan, så jag vidarebefordrar tipset ändå bara för att det är så bra.

I princip hela sommaren har våra handdukar gradvis luktat mer och mer unket. Det gick så långt att jag ett tag var rädd att jag var gravid, eftersom jag när jag väntade Harry fick för mig att allt möjligt luktade mögel. Men det är jag nu inte! 

Jag satte på värmen i badrummet igen, som vi hade sänkt för sommaren. Det hjälpte inte.

Jag rengjorde hela tvättmaskinen, speciellt noga i de äckliga plastvecken mot luckan. Blää. Det hjälpte inte.

Jag tvättade handdukarna i 90°. Det hjälpte inte.

Vad är tipset då undrar ni?


Vanlig jäkla ättika. En liten slurk bara i en egen tvättmedelsboll och handdukarna är tipp topp igen!

Som sagt, visst har jag hört om att ättika hjäper mot i princip allt förut, men nu vet jag alldeles själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...