måndag 13 februari 2012

Fira 10 år - del 1: Champagnen

För tio år sedan var min man och jag på kårpuben i Halmstad. Vi hade träffats ett par gånger, gått på bio, och till och med högst oskyldigt sovit över, men det kunde fortfarande gå hur som helst. Inför denna kvällen hade han ritat en karta till mig för att han ville att jag skulle komma hem till honom efteråt, även om han själv inte hade tänkt gå ut. Jag hade med mig kartan, men behövde den inte eftersom han bestämde sig för att gå dit och möta mig.
På morgonen efter bestämde vi att det från och med då var vi två, men det hade inte gått utan kårpuben onsdagen den 13 februari 2002.

Halv åtta ikväll lämnade vi huset med två vakna barn. En i vagn och en till fots. Vi tog bussen in till stan, och Lilly somnade. Harry fick välling i väntan på bussbyte och somnade 50 meter från destinationen; Gamla kårpuben.

Vi väntar på buss nr 2
Idag huserar byggnaden Serbiska kulturteater- och sportföreningen, men det hindrade inte oss från att dela en flaska champagne på dess trappa. Ett par nyfikna, vad man får förmoda, serber kom ut och kryssade fram för att inte välta ner våra glas eller flaska, men ingen gjorde mer än att le åt de två fåntrattarna som stod och drack skumpa och pussades i minusgrader med en dubbelvagn med sovande barn. 


Skål älskling
Detta var del 1, men det är imorgon som vi egentligen firar. Fortsättning följer således.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...