fredag 24 februari 2012

Kasslergratäng

Jättelätt och jättegott är detta. Från botten i en form lägger man

kokt ris
brynta kasslerskivor
champinjonstuvning
burkchampinjoner som gärna fått gojsas runt lite i pannan efter att      kasslern stektes där
salt och peppar
burkananasskivor plus juicen som de ligger i
tomatskivor
riven ost

Proportionerna blir bra om man kan göra ett lager av allt. Ris kokar man så att det passar antalet ätande helt enkelt.


In i ugnen tills osten får lite färg, 200 grader blir bra.

Vi har sällan champinjonstuvning hemma, så jag brukar strunta i den. När jag gjorde denna hade jag lite gräddfil över från pannkakorna som jag blandade champinjonerna med, och så tog jag mer champinjoner bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...