tisdag 14 februari 2012

Fira 10 år - del 2: Hyllningen


Han är rädd för att flyga
Han kan inte fickparkera
Han är inte speciellt händig
Eller teknisk
Han är jättedålig på att smyga
Han städar bort saker och glömmer var han har lagt dem
Han läser inga böcker om de inte handlar om öl eller whisky
Han kan inte hänga en jacka på en galge åt rätt håll
Han har tjocka ögonbryn
Han kan inte dansa
Han snarkar

Men

Han har en söt rumpa
Han skrev en egen låt till mig till vårt bröllop
Han låter mig få sovmorgon varje helg,
   även om jag varit uppe för sent med datorn eller en bok
Han kommer med godis eller pepsi till mig när jag ser på tv
Han har vackra blå ögon med långa svarta ögonfransar
Han är den ende som vet exakt hur underbara våra barn är
Han kramas och pussas
Han städar
Han svarar "godnatt min stins" varje kväll när jag säger "godnatt min prins"
Han står gärna i köket en hel eftermiddag för att laga trerätters till mig
Han har tjockt, fantastiskt hår
Han åker alltid och handlar om vi behöver nåt i sista minuten
Han kör ut vagnen varje morgon så att jag ska slippa ta vägen om källaren om
   jag har bråttom till dagis


Och det bästa av allt?

Han är min


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...