lördag 28 april 2012

Den blir ju tjusig sen

Vi köpte odlingslådor härom dagen. Runda, för att passa ihop med den runda rabatten vi har mitt i gräsmattan. Igår kväll, innan min man påminde om att han skulle på After Work, var jag ute och fixade till den första.

Den andra ska vi ha till jordgubbarna, men de är inte redo att flytta ut än, så den kan vänta. Vi placerade lådorna så man går förbi dem när man kommer hem, så kan vi ha lite bättre koll på ogräs och gallring och så. Jag tror det är ett smart knep för nybörjarodlare.


Gräsmattan sluttar lite här,så jag fick hjälp med att kolla att lådan var rak. 

Sedan fyllde jag jord och planterade hallonbuskar och sådde lite morot, dill, gräslök och persilja.


Och nu är den så här fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...