torsdag 19 april 2012

Tips om boktips

Nästan varje fredag åker jag och barnen in till stan eftersom Harry inte har dagis. Och nästan varje gång slår vi ihjäl ett par timmar på biblioteket, där de ju förutom roliga snurrstolar och gratis toaletter har ganska mycket böcker.

För att mitt lånande ska bli lite enklare samlar jag på mig boktips på en lista i mobilen. Det är alltså det som är själva tipset som rubriken syftar på;

Att ha en boklista.

Utan listan är det så svårt att komma ihåg vad man ville läsa tycker jag, och biblioteket är lite för stort för att bara gå runt och titta. I alla fall när barnen är med. Boktipsen kommer från bloggar, annonser, tv eller film eller bara vanligt folk. Min lista är ganska lång, men här är ett urval:

Böcker jag vill läsa

Shantaram - Gregory David Roberts (den uppmärksamme läsaren kanske kommer ihåg att jag redan lånat den, men man ska ju hinna läsa böckerna också)
Just Kids - Patti Smith
Den stygga flickans rackartyg - Mario Vargas Llosa
Påven Johanna - Donna Woolfolk Cross
Presidentens hustru - Curtis Sittenfeld
Singoalla - Viktor Rydberg
En ryslig historia - Tom Sharpe
Morgon i Jenin - Susan Abulhawa
Cirkeln - Strandberg & Bergmark Elfgren
Gengångare - Jo Nesbø
Lördagens stora bröllopsfest - Alexander McCall Smith
Havsmannen - Carl-Johan Vallgren


Och dessa ligger och väntar på att jag ska läsa dem, lite lånat och lite köpt:




Har ni några mer tips?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...