onsdag 18 april 2012

Vad man hinner när det inte haglar

Igår vaknade Lilly alldeles för tidigt av en kraftig hagelskur när hon låg ute och sov i vagnen, vilket gjorde att jag inte fick speciellt mycket nyttigt gjort.

Nu har hon sovit tre timmar efter att vi lämnade Harry på dagis och jag har:

- plockat i ordning efter morgonen: disk, leksaker, kläder, "lite" smulor
- bäddat
- druckit pulverfrukost
- anmält mig till nästa veckas trädgårdsskola på Plantagen
- sorterat två korgar med ren tvätt, en korg med smutsig och satt på en tvättmaskin
- vattnat jordgubbarna
- ringt och beställt en reservdel till vår altandörr
- bokat tandläkartid till Harry
- tömt mailboxen
- skrivit tre blogginlägg
- läst av vattenmätaren och rapporterat ställningen
- gratulerat min lilla svägerska på födelsedagen via facebook
- deklarerat
- slängt sopor
- flyttat tillbaka möblerna som jag testade att flytta om igår kväll
- beställt prenumeration på extranummer från Allt om trädgård
- druckit pulverlunch
- uppdaterat veckokalendern vi har i hallen
- plockat vissna blommor och blad från pelargonerna
- fyllt på blöjlådan med tre sorters blöjor
- blivit lite äcklad av att det låg en bajsklutt i blöjlådan
- blivit lättad när det bara var en sten

Ingen bajs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...