onsdag 25 april 2012

Jag vill ha en röd och en rosa och en vit och en...

Jag gillar Ittalas Marimekkoskålar och vill ha fler. Jag tycker att de passar in nästan var som helst oavsett om inredningen är modern eller retro eller lantlig eller vit eller vad den nu kan vara. Med alla färgerna finns det alltid en för varje rum.

Marimekko skål stor - äppelgrön - Iittala
Bilden lånade jag här.
(Detta är inte alla färger som finns)

Nackdelen är att de är lite dyra, speciellt den röda som brukar gå på runt 700 kr, och därmed kostar dubbelt så mycket som de flesta andra färgerna. Det beror på att den röda färgen helt enkelt tar längre tid att framställa och att tillverkningskostnaden då blir mycket högre.




Ett tag gick det att få tag på billigare skålar här i Halmstad, och då köpte jag flera stycken som presenter. Den butiken finns inte kvar, men skålarna finns ofta på olika outlets. Och det är ett bra tips om man inte vet vad man ska köpa till någon. Fyll den med godis och slå in i cellofan, eller gör som jag och plantera en liten blomma i. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...