söndag 15 april 2012

Lite vårstädning

Igår var jag ute hela dagen och fixade i trädgården. Det knipsades rotskott och röjdes, eldades julgran och förbereddes plats för en ny kompost. Det tog jag inte kort på. Men:


Jag rensade lekstugerabatten så att vi kan se den igen. Harry ska få välja själv vad vi ska ha här i år.
Eller ja, "välja själv".


Och så saltade jag typ tjugo tistlar i gräsmattan, får se om det hjälper.


Medan hela familjen tupplurade på eftermiddagen hann jag både hitta på en ny rabatt och hämta jord och sten och göra klart den. Här ska jag sätta nåt fint framför syrenerna som blommar när de inte gör det längre. Och en massa lökar till nästa vår.


Till sist började jag rensa vår runda rabatt på framsidan, eller ängen som vi kallar den eftersom vi hade ängsblommor i den förra året. Nu var det mest gräs och brännässlor känns det som.

Den fina korgen köpte jag på Plantagen förra veckan. Tanken är att om man har korgar för ogräs som är så fina att det inte gör något att de står framme så är det lättare att gå och småplocka lite här och där. Så även om den egentligen är onödigt dyr för en ogräskorg ska jag köpa fler och portionera ut.

Det var igår, det. Idag är jag stel och tänkte hålla mig i fåtöljen så mycket jag bara kan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...