tisdag 24 april 2012

Ojojoj, vad vi ska sitta

Eftersom Harry var hängig ville han ligga i soffan med nappen hela förmiddagen, och medan Lilly sov röjde jag lite ute.

Före

Bakom pallarna hittade jag lite gamla stenar i en hög, så jag spontanpusslade en liten uteplats:

Efter

Med möbler på
Efter lunch myste vi lite inne, men sedan bad Harry om att få välling och sova lite ungefär samtidigt som Lilly skulle sova eftermiddag, så då var det bara att gå ut igen. 

Jag lade plattor i en fyrkant bakom lekstugan redan förra året, men då var jag gravid och inte direkt noga, så det var både ojämnt och övervuxet. Kristian hade redan tagit upp dem, men idag hann jag jämna till lite i alla fall och lägga markduk och lägga tillbaka stenarna. 

Före

Så det blev en uteplats till:

Efter
De här plattorna hittade vi begravda under grus och jord i carporten förra våren. Visst är några spruckna, men vi väljer att tycka att det bara är charmigt. Gammalt är fint och gratis är gott.

PS. Harry fick aldrig feber, han vilade av sig det. Ibland är det väldigt skönt att inte ha rätt, men säg inte till min man att jag har sagt så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...