onsdag 18 april 2012

Filmtips

Jag läste ju böckerna förra veckan, och ville såklart se filmen med. Jag hade berättat för Kristian vad Hungerspelen handlar om, och han var lätt att locka med. Vi gillar båda när det kommer fler filmer som man liksom redan "vet" är bra om man gillade första, och har längtat tillsammans genom till exempel Sagan om ringen, Harry Potter och Twilight, och nu såg vi fram emot något som kan ta vid.

Så ikväll slängde vi in barnen hos kusinerna och gick på bio. Filmen var mycket bra, så har du inte redan sett den så gör det! Jag är inte jätteförtjust i blod och äckligheter på film och tyckte det var väldigt skönt att så många kan dö en våldsam död utan att man ser själva våldet. Och så gillade jag hur filmen följde boken utan en massa påhitt, att avstegen var bara för att förklara saker och inte helt omskrivna.



Mycket bra alltså, jag ser fram emot nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...