tisdag 10 april 2012

Påsk på Smögen - en himla massa bilder

För tredje året i rad bjöd mamma in till finmiddag på långfredagen för hela familjen. Ett smart trick för att få hem barnen till påsk. 
I år kom alla utom plastsyster Kicki och hennes familj, de tyckte väl att det var lite långt till Smögen från Dubai.

Påskdukning

Är det finmiddag så är det, och då räcker det inte med trerätters.
Nej, först fick vi champagne och tre olika plockisar.

Snurror
Fantastiskt goda ost- och parmaskinkbollar
Löjrom med tunnbröd och citroncreme

Jag dukade och gjorde ett ljusfat med mossa som jag hittade bakom huset. Och rosor som jag knipsade från mammas bukett när hon inte såg. 
Jag tycker att det blev fint.

Förrätt - Sparris och rökt lax med rostade pinjenötter
Lilly 
Huvudrätt - oxfilé med choklad och chili på, med pressad potatis och whiskysås

Och sedan glömde jag ta kort på efterrätten, men det var fruktsallad och grädde och jättegott. Alla blev väldigt mätta och nöjda och vissa slocknade och fick ligga på golvet.


På påskafton åkte vi hem till pappa. Han var inte hemma när vi kom, så Harry stod och höll utkik på bron.

Liten kyckling som väntar på morfar
Kall men mysig promenad
Spännande

Hemma hos pappa fick vi fantastiskt lax som han rökt själv, men den glömde jag ta kort på.
Det var alldeles för kallt för att ens tänka tanken att gå till någon påskefyr, men från fönstret hos pappa kunde man se en. Det syns ju inte jättebra på kortet, men högst uppe på berget på andra sidan är det en stor eld. Och så sköts det fina raketer också. Fast inte precis när jag knäppte.

Harry med pappa och mormor

Vi avslutade med en bryggsväng, där jag försökte ta coola kort på Harrys hopp men var lite för snabb på knappen varje gång.




Sen åkte vi hem.

Tack mamma & Björn, Martin & Sofia, Pia & Conny, Pappa, Kristina & Elias för en jättemysig påskhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...