måndag 30 april 2012

Mera bebismat

När jag ändå hade ångan uppe efter äppleriset passade jag på att göra lite middagar också. Jag har varit dålig på att laga egen mat till Lilly hittills, men det blir ju så himla mycket billigare. Burkarna är superbra när man är iväg, men är man ändå hemma kan man lika gärna ta fram maten ur frysen som från skafferiet.
Och bebismat går ju superfort att laga om man bara kastar ner allt i samma kastrull. Så det gör jag.


Jag fick leta lite i frysen eftersom det skulle spontanlagas, och då blev det ett helt paket lax som fick koka med potatis, broccoli och ärter. Sedan mixade jag det med ett par dl av kokvattnet, rapsolja, ett helt paket dill, örtagårdskrydda och lite citronpeppar.

Burkar 250 ml från Biltema - jättebra till bebismat och skitbilliga
Jag brukar provsmaka innan jag har i rapsoljan (den är ju bara för att bebisar ska ha extra fett) och det här var jättegott!

Och inte bara för att jag inte har ätit varm mat på hela veckan.
Tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...