fredag 27 april 2012

Mamma, jag vill gå in

Om jag säger att jag fick höra "Mamma, jag vill gå in" 50 gånger under den dryga timmen vi var ute i förmiddags, så överdriver jag antagligen lite grann. Men bara väldigt lite. 

Mellan tjatet var det dock ganska kul att hjälpa till och hacka sönder jordklumpar och gå runt med feta maskar ("mamma, den har ingen ögon" sa han inte heller bara en gång). I "syrenrabatten" planterade vi silverarv och lila kungsljus, och i "lekstugerabatten" sådde vi en massa frö. Där ska han få persilja och solrosor och mixade sommarblommor. Men efter två rabatter var Lilly vaken och det var lika bra att ge upp och gå in. Men något fick vi ju gjort i alla fall.


Jag tog bara kort på syrenrabatten. Oavsett hur många frön man sår blir det liksom ändå inte speciellt intressant på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...